Egy friss vizsgálat szerint legalább 6,6 millió ember nem szállhatott fel a repülőgépre, de sokakat átirányítottakAz Infobae szerint a helyzet fő oka a jegyfelesleg, ami gyakori gyakorlat a légitársaságok körében, amelyek több jegyet adnak el, mint amennyi hely valójában rendelkezésre áll a járaton.
Az utasok nem tudtak utazni
Ez a stratégia azon alapul, hogy megelőzzék azt a lehetséges helyzetet, hogy egyes utasok nem jelennek meg a járaton; azonban ez nem mindig sikerül, ami olyan helyzeteket eredményez, hogy több utas van, mint amennyi hely rendelkezésre áll.
A Go.Compare által nemrégiben végzett vizsgálat a Polgári Légiközlekedési Hatóság adatait és felmérési eredményeket elemezte, és becslése szerint az évente érintett utasok száma körülbelül 20,9 millió, írja a Yahoo.
Az érintett utasok közel egyharmada azt mondta az biztosítási összehasonlító oldalnak, hogy nem tudtak felszállni a járatukra. Ez évente körülbelül 6,6 millió utasnak felel meg, akiket a fenti időszakban nem engedtek felszállni.
Mi történik az érintett utasokkal?
Ilyen esetben a törvény kötelezi a légitársaságokat, hogy gondoskodjanak az érintett utasokról, alternatív járatokat, kártérítést és segítséget biztosítsanak számukra.
A megkérdezett utasok 84%-a állította, hogy másik járatra való átszállítást ajánlottak nekik.
Egy másik csoport tagjai azt állították, hogy emiatt pénzveszteséget szenvedtek, de alig kevesebb mint a fele döntött úgy, hogy utazási biztosítását igénybe veszi.
A biztosítási összehasonlító oldal azt tanácsolta az utasoknak, hogy tájékozódjanak jogaikról, ha ez idén utazásuk során velük is megtörténik.