Pan Am, a repülőgép nyomtatott képernyőjén. Akik június 19-én a lisszaboni repülőtéren voltak, biztosan egy pillanatra azt hitték, hogy időgéppel utaznak. Nem vették észre, hogy a rendőri ellenőrzés valójában egy alagút volt, amely egyenesen a 60-as évekbe repítette őket.
Aztán elővette a mobiltelefonját, és rájött, hogy valójában semmi sem változott. Még mindig 2025. június 19-e volt. De valami furcsa történt. Miért állt előtte egy repülőgép, amelynek gyártását 20 évvel ezelőtt megszüntették? És ami a legfontosabb: miért volt ráírva annak a légitársaságnak a neve, amely 1991-ben csődbe ment?
Emlékezzünk a luxusra
A repülés szerelmesei valóban megdöbbentek a múlt héten, amikor egy Pan Am repülőgép landolt a portugál repülőtér kifutópályáján. Ráadásul Európában fog repülni, mielőtt június 28-án visszatér New Yorkba, ahonnan a múlt héten érkezett.
Ha jegyet szeretne vásárolni, lehet, hogy már késő. Késő vásárolni, és valószínűleg késő összeszedni a közel 65 000 eurót, amennyibe az utazás kerül.
A Pan Am utazását rekonstruáló Boeing 757-es járatot a magánlégitársaság Bartelings és a Criterion Travel, egy olyan utazási iroda szervezi, amely szakértői utazásokra specializálódott. Együtt hozták létre a Beyond Capricorn programot, hogy a XXI. században rekonstruálják a több évtizeddel ezelőtti repüléseket.
Lisszabon az első útvonal része, amelyet ezek a társaságok szerveztek. New Yorkból indulva, Bermudán megállva, a Pan Am repülőgépe Lisszabonba, Marseille-be, Londonba, Shannonba/Foynsba (Írország) repül, majd visszatér New Yorkba. Az utazás ára 65 500 dollár volt egyedül utazóknak, és 59 950 dollár azoknak, akik két jegyet foglaltak.
A második út ára még magasabb: indulás San Franciscóból, megállások Tokióban, Siem Rippében, Szingapúrban, Darwinban, Sydneyben, Aucklandben, Fidzsi-szigeteken, majd vissza San Franciscóba. Ebben az esetben 94 495 dollárról van szó (két jegy foglalása esetén) és 103 995 dollárról azok számára, akik egyedül utaznak.
És mit kínálnak? Nos, a csodálatos szállodák és városnéző túrák mellett lehetőséget kínálnak arra, hogy úgy repüljünk, ahogy több mint tíz évvel ezelőtt. Vagyis a légitársaság személyzetének teljes odaadását, ínyenc ételeket a fedélzeten és egy olyan repülőgépet, amelynek belső terét úgy alakították át, hogy 50 utas élvezhesse a business class kényelmét.
Természetesen az utazás minden részletét rekonstruálták. A repülőgép belső tere mintha egy időgépből lépett volna ki, és az összes személyzeti tag inspiráló utazásokhoz illő ruhát visel, hogy újra megteremtse a több mint fél évszázaddal ezelőtti luxusutazások hangulatát. A Flying Boats útvonalai azoknak a luxushajóknak emlékeztetnek, amelyek hetekig szállították a leggazdagabb utasokat szerte a világon.