Damiani ékszerkészítő műhelye a legszebb olasz városok örök szépségét örökíti meg magas színvonalú ékszereiben.

Ode All’Italia – ez a szinte ünnepélyes cím, amelyet a 1924-ben Valenzában alapított, büszkén független családi manufaktúra választott 101 éves történetének leglátványosabb kollekciójához. Ode All’Italia – ez a nagyra törő, szinte ünnepélyes cím, amelyet Damiani választott új, 101 éves történetének leglátványosabb ékszerkollekciójához. A családi vállalkozás, amely 1924-es valenciai alapítása óta büszkén független, ma ugyanolyan képes egyedi darabjait mágnásoknak, arab sejkeknek és koreai hírességeknek szállítani, mint a legszokatlanabb művészeti együttműködésekre. (minden egy 13 kilós, tömör aranyból készült, a kaliforniai szobrász Barry X Ballcon által készített Alberto de Mónaco mellszoborral kezdődött).

Most pedig szerelmet vall a gyökerei iránt. A ház márkájává vált drágakövekből és kifinomult dizájnból álló esztétikai trilógiában Damiani új kollekciója három látásmódon keresztül ragadja meg Olaszország lényegét: a tenger, a dombok és a kulturális és történelmi jelentőségű városi környezet. A hegyvidéki tájak zöldellő lágy vonalaitól a mélykék Földközi-tengerig, az építészet és a művészeti városok pompájáig.

Damiani három látásmódon keresztül ragadja meg Olaszország lényegét: a tenger, a dombok és a városi környezet

Silvia, Guido és Giorgio Damiani, a harmadik generációt képviselő triumvirátus, amely ezt a hatalmas sikertörténetet és vezető szerepet testesíti meg, egy gálavacsorán mutatta be a Palazzo Ripetta-ban ezt az új kollekciót, amelyről egyhangúlag állítják, hogy „a legkülönlegesebb, amit eddig készítettek”. Ott látható volt a Marea Rosa nyaklánc, a Luci del mare (tenger fénye) kollekció mesterműve, amelynek csúcspontját egy rendkívüli, több mint 46 karátos paraiba turmalin képezi, amely Szardínia kristálytiszta vizeit idézi, és hátulján az ékszerkészítés művészetében gyökerező titkot rejt: egy elegáns, gyémántokkal és morganitokkal díszített dobozszerű zár.

Ragyogott a Dolce Stil Novo nyaklánc is, amely a Paesaggi dell’Anima (a lélek tájai) kollekcióhoz tartozik, és egy rendkívüli, élénkzöld „muzo” smaragd körül épült, amely 31,46 karátos, utalva az alpesi csúcsokra, a fenséges vulkánokra és a belföldi tavakra.

De mivel az Ode All’Italia egyben egy grand tour is Olaszország leghíresebb művészeti városaiban, megcsodálhattuk azt az ékszert is, amely Róma különleges szépségét ünnepli. Ez az Aethernitas nyaklánc, amely az Örök Város tökéletességét hivatott megidézni, a Pantheon kupolájának fenségességétől a Szent Péter-bazilika és térének pompájáig. A fehérarany nyaklánc szívét egy öt karátos zöld-sárga gyémánt képezi, amely egy kerek medál közepén helyezkedik el, és leválasztható a láncról, hogy brossként is viselhető legyen. A gyönyörű, lekerekített sarkú téglalap alakú drágakő egyedülálló fényjátékkal vonzza a tekintetet.

Ott, a római Palazzo Ripetta ősi folyosóinak mélyén, egy időben megfagyott légkörben, reneszánsz freskók keretezve, ahol a Cónclave című film legjobb jeleneteit forgatták, valószínűleg ez volt a legünnepeltebb darabja az új kollekciónak, amelyet az olasz ház legkiválóbb vendégeinek (a világ legjobb ügyfeleinek és a márka barátainak, mint például a médiaszereplő Achille Lauro, aki leghíresebb dalainak előadásával meghatotta Cristiana Capotondi és Paola Minaccioni színésznőket) mutatott be, meghívva őket, hogy merüljenek el egy ragyogó történetben. Ez egy igazi tisztelgés a Bel Paese gazdagsága előtt.

Damiani pontosan 101 évvel ezelőtt született Valenzában, az európai ékszerkészítés bölcsőjében.

A négyzetméterenkénti legnagyobb aranyműves-sűrűséggel és Milánótól mindössze másfél órányi autóútra fekvő Valenza az európai ékszerkészítés bölcsőjévé vált. 1917 óta (amikor már 43 műhely telepedett le itt a Francesco Caramora által alapított Cascina dell’Orefice nyomdokaiba lépve) ez a kevesebb mint húszezer lakosú kisváros a legfontosabb márkák zarándokhelyévé vált, amelyek mindegyike ebben a folyamatosan növekvő, évente közel hárommilliárd eurót mozgató szektorban tevékenykedik. Ma 1300 vállalatnak ad otthont, de csak egy, a Damiani született itt pontosan 101 évvel ezelőtt, és most ezt a hatalmas bevezetéssel ünnepli, amely megerősíti vezető pozícióját az iparágban.

A harmadik generáció vezetésével a Damiani Csoport megnyitotta első üzleteit, és több mint 60 butikból álló hálózatot hozott létre a világ legfontosabb luxus bevásárlóutcáin, majd nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és fióktelepeket nyitott Kínában, Koreában, az Egyesült Arab Emírségekben, Franciaországban, Japánban, Hongkongban, Makaóban, Mexikóban, Oroszországban, Svájcban, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.

Így a Damiani egy luxusékszer-márkából virágzó csoporttá vált, amely az olasz kiválóságot népszerűsíti a története során létrehozott vagy felvásárolt, egymást kiegészítő márkák és vállalatok szinergikus kombinációjával. A csoport különösen megerősítette saját Salvini márkáját, amely a kortárs ékszerészet vezetője, és elindította a Bliss márkát, amely egy fiatalabb közönséget céloz meg. Ezenkívül a harmadik generáció alatt a Damiani több vállalatot is felvásárolt, köztük a Rocca-t, az egyetlen olasz luxusékszer- és óragyártó láncot, amely világszerte ismert óramárkák (például Rolex, Patek Philippe és Vacheron Constantin) hivatalos forgalmazója; a Calderoni, egy 1840-ben alapított luxusékszer-márka, amely ma főként természetes gyémántok értékesítésével foglalkozik; végül a Venini, egy 1921 óta Murano székhelyű üveggyártó, amelynek művészi üvegáruja a világ legnevesebb múzeumainak gyűjteményében is megtalálható.

Szofi Contu/ author of the article

Szofi vagyok, hasznos life hackeket és praktikus tippeket írok, amelyek segítenek a mindennapi életben egyszerűbbé tenni a dolgokat!

Szofi lifehack ⚡