A kínálatban hasznos autók és luxusmárkák, mint a Jaguar vagy a Rolls-Royce is megtalálhatók„Úgy gondolom, hogy ha gyűjtő vagy, soha nem a pénz a lényeg, hanem a tárgy, a története, hogy mit és hogyan lehet vele csinálni” – nyilatkozta Mark Dew, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb magántulajdonban lévő klasszikus autókból álló gyűjteményének tulajdonosa.
Ez a mondat tökéletesen összefoglalja azt a szellemiséget, amely az elmúlt 40 évben vezette ezt a Herefordshire-i lakost, mióta elkezdett járműveket gyűjteni a délnyugat-angliai Whitchurchben található Doward Farm nevű farmján.
Jövő szombaton a gyűjteményében található közel 200 régi és klasszikusautó kerül kalapács alá a Tewkesbury Auction Centre által szervezett eseményen, amely a BBC szerint csak személyesen látogatható.
Érdekelhet:55 évesen elvesztette állását, nem talált munkát, ezért Hollandiába költözött, és most „háromszor annyit” keres: „Hiányzik a vendégszeretet, de nem mennék vissza”
A soha nem valósult múzeum iránti rajongás
Mark Dew egyértelmű céllal kezdte hobbiját: autómúzeumot akart nyitni. „Rengeteg klasszikus autóm van, az ötlet az volt, hogy egyszer autómúzeumot nyissak, és így alakult” – magyarázta a gyűjtő.
A projekt azonban soha nem valósult meg. „Azt hiszem, az egyik tönkrement, vettem egy másikat, aztán még egyet, és így kezdtem el gyűjteni őket” – emlékezett vissza.
Évtizedeken át a pajtája és a birtok több mezője különböző korokból származó, különböző márkájú és állapotú járművekkel volt tele. A gyűjtemény brit haszongépjárművektől luxusmodellekig terjed, és néhány autó akár 90 éves is lehet.
Katalógus Ford, Rolls-Royce, Porsche és Land Rover modellekkel
A szervezők által közzétett átdolgozott katalógusban számos márka szerepel: Ford, Porsche, Peugeot, Land Rover és még Rolls-Royce is, többek között. Összesen közel 200 autó, mindegyik a saját történetével.
Az egyik legkülönlegesebb jármű egy Jaguar 420g, amely olyan sokáig állt, hogy egy fa nőtt át a lökhárítóján. Dew elmagyarázta, hogy ez a felújított példány akár 30 000 fontot (több mint 35 000 eurót) is érhet. „Potenciálisan egy igazi alkalmi vétel, mivel nagyon kevés ilyen van, és nagyon kevés a kézikönyv is” – részletezte.
Az alábbiakban a szervezők válogatása tételszám, márka és típus szerint:
- 1T tétel: Alfa Romeo Spider Roadster (1978), Niki Lauda különkiadás.
- 1TA tétel: Ford Mustang (1986).
- 2T tétel: Studebaker Lark (1962).
- 3T tétel: Mercury Capri Roadster.
- 4T–7T tétel: Négy Chevrolet Corvair (1961–1966): Monza 500 Coupé és Convertible modellek.
- 8T tétel: Austin Healey Sprite Roadster „Bug Eyed” (1960).
- 9T tétel: MG Midget Roadster (1978).
- 10TA és 10TB tétel: Kawasaki KZ900 (1976) és Suzuki GS1000 ES (1983), mindkét motorkerékpár.
- 11T és 12T tétel: Két vízi motorkerékpár Polaris SL750 (1980-as évek), felújításra vagy alkatrészekre.
- 13T–17T tétel: Különböző Honda ATC és Big Red háromkerekű járművek (1980–1987).
- 18T tétel: 1908-as Buick, az egyik legrégebbi.
- 19T tétel: Chevrolet Special Deluxe Business Coupé (1940).
- 22T tétel: Chevrolet Special Deluxe Convertible (1940).
- 30T tétel: Ford Coupé (1947).
- 40T tétel: Dodge Charger (1973).
- 41T tétel: Dodge Charger (1968).
- 42T tétel: Ford Mustang kabrió (1966).
- 47T–50T tételek: Chevrolet Corvette Stingray, Roadster és Coupé (1971–1976).
- 56T tétel: Volkswagen Type 2 T1 Microbus (1964).
- 60T tétel: Chevrolet K5 Blazer (1973).
- 70TA tétel: Plymouth GTX Drag Car „El Reciclador” (1969).
- 71TA tétel: Ford Cobra Jet Torino (1970).
- 71T–83T tételek: Széles választék Ford Mustang modellekből (1965–1992), beleértve GT, Coupé és Convertible modelleket.
- 84T–110T tételek: Chevrolet Camaro (1967–1986) széles választék, sok modell különböző állapotban.
- 111TA tétel: Jaguar XJS „Cannonball Run” (1978).
- 114T tétel: Oldsmobile 442 (1976).
- 118T–121T tételek: Chevrolet Impala HT 2 ajtós (1963–1964).
- 123TB tétel: Plymouth Belvedere Coupé (1969).
- 124T és 125T tételek – Ford Thunderbird (1965–1966).
- 128T tétel: Chevrolet Malibu Coupé (1971).
- 132T tétel: Chevrolet El Camino (1969).
- 135T–145T tétel: Különböző Pontiac Firebird és Trans Am modellek (1967–1979), néhányuk felújításra szorul.
- 150T–155T tétel: Pontiac GTO (1968–1971), beleértve a Coupé modelleket.
- 162T tétel: Cadillac 62-es sorozat 4 ajtós HT (1960).
- 165T tétel: Cadillac Deville kabrió (1966).
- 171T tétel: Chrysler LeBaron kabrió (1984).
- 175T tétel: Toyota Club Cab Dually Pickup (1979).
- 179T tétel – Pontiac Bonneville kabrió (1967).
- 181T–184T tétel: Chevrolet, GMC és ElDorado lakóautók (1974–1983).
- 186T tétel: Chevrolet Suburban (1976).
- 1987 GMC Sierra Classic Suburban tétel: Nem hagyományosan számozott különleges modell.
A járművek állapota változó: néhányuk közlekedésre alkalmas, mások teljes felújításra szorulnak. „A múzeum ötlete nem valósult meg, de minden jármű új otthont fog találni” – zárta Dew.