Sötét idők járnak a hagyományos, szenvedélyes autókra. Nincs már hely a légszívó motoroknak, a kézi sebességváltóknak és főleg a viszonylag megfizethető áraknak. Legalábbis ezt hittük, amíg eszünkbe nem jutott, hogy 149 euróért havonta megkaphatjuk ezt a kétüléses, kabriolet sportautót légszívó motorral, hátsókerék-meghajtással és kézi sebességváltóval.
Szinte egyedülálló a maga nemében, egy igazi sportautó 149 euróért havonta.
- Ez az egyik kevés igazi sportautó, amely még mindig kapható.
- Egy olyan autóról beszélünk, amely az élményre és nem a teljesítményre.
- Súlya mindössze 1076 kg.
Ezt olyan márkák érik el, mint a Mazda, olyan autókkal, mint a Mazda MX-5, az egyik kevés megmaradt igazi sportautó. Egy négyhengeres, 1,5 literes szívómotorral felszerelt autóról beszélünk, amely 132 lóerőt és 152 Nm nyomatékot fejleszt.
Ez az egyik kevés sportautó, amelyet még mindig kézi sebességváltóval és atmoszférikus motorral kínálnak.
Ezeket az értékeket a hátsó tengelyre továbbítják, és egy hatfokozatú kézi sebességváltó segítségével kezelik, amely rövid, pontos és mechanikus váltásokkal rendelkezik. A 0-100-ra 8,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 204 km/h, ami jó értékek, de háttérbe szorulnak. Végül is az MX-5 egy érzésautó, nem teljesítményautó, jó súly-teljesítmény aránnyal,hiszen mindössze 1076 kg-ot mutat a mérleg.
Ehhez hozzáadódik a Prime-Line felszereltség, amely szériafelszereltségként 16 hüvelykes felniket, LED-es fényszórókat, hátsó parkolási segédrendszert, sebességtartó automatikát, kulcs nélküli indítást, magasságban állítható vezetőülést, légkondicionálót és 8,8 hüvelykes központi kijelzőt Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással kínál.
Mazda MX-5 1.5 132 LE
Motor 1,5 literes, 4 hengeres szívó
Teljesítmény 132 LE
Nyomaték 152 Nm
Hajtás Hátsó
Sebességváltó 6 fokozatú kézi
0-100 km/h 8,3 másodperc
Végsebesség 204 km/h
Súly 1076 kg
Kombinált fogyasztás 6,3 l/100 km
Nem különösebben gyors, de szinte tökéletes teljesítmény/tömeg arányával sok izgalmat kínál.
Milyen feltételeket szab a Mazda?
- A Mazda többféle lehetőséget kínál.
- Ha megtartjuk az autót, végül közel 34 000 eurót fizetünk.
- Készpénzben ez 30 550 euró.
De ahhoz, hogy a legendás Miata-t havi 149 euróért megkapjuk, a Mazda által kínált többopciós csomagot kell választanunk. Ez 9437,34 euró előleget, 136,19 euró havi részletet, 34 darab 149 eurós részletet jelent, és ha megtartjuk az autót, egy utolsó 18 589,31 eurós részletet.
Mindez 33 838,22 eurós teljes részletfizetési árat jelent. Egy azonos felszereltségű Mazda MX-5 készpénzben 30 550 euróba kerül.